Zespół Szkół

e-mail sekretariat@marysin.edu.pl

01 października 2019

GRECJA - zagraniczne praktyki zawodowe

Słoneczna pogoda, zapierające dech w piersiach  widoki, przepiękne górzyste tereny, niesamowite miejsca  i nowe doświadczenie - to dla naszych uczniów już tylko miłe wspomnienia. W październiku w roku szkolnym 2019/2020 grupa 28 uczniów odbyła praktykę zawodową w ramach projektu unijnego „Europejscy fachowcy – podnosimy kwalifikacje poprzez zagraniczne staże zawodowe” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w porozumieniu z Organizacją partnerską Kika Mobility Training Center finansowanego ze środków unijnych. Wśród nas byli uczniowie klas trzecich, drugich i pierwszych. Zakwaterowani byliśmy w pięknym hotelu na greckiej riwierze niemalże nad brzegiem morza. Podczas praktyk młodzież miała okazję zdobyć cenne doświadczenie zawodowe i nabyć nowe umiejętności w swoich zawodach. Pobyt w Grecji urozmaicony był różnymi atrakcjami. Uczniowie każdego dnia, w czasie wolnym, mogli spędzać czas na plaży, zażywać kąpieli w morzu lub hotelowym basenie, czy też uprawiać różne sporty na pobliskich boiskach. Wielką atrakcją dla naszych uczniów były wycieczki, które odbywały się w czasie wolnym od praktyk. Jedną z nich była wizyta w Muzeum Archeologicznym w Delfach, gdzie znajduje się z posąg Sfinksa, fryz przedstawiający sceny z Wojny Trojańskiej i walk bogów z Gigantami oraz naturalnej wielkości wizerunek byka wykuty ze srebrnej blachy. Kolejną niezapomnianą wyprawą okazało się zwiedzanie Aten - stolica i jednocześnie największe miasto Grecji, jeden z najważniejszych ośrodków turystycznych Europy z zabytkami kultury antycznej. W metropolii tej zwiedziliśmy Akropol Ateński z niezapomnianym widokiem na panoramę całej stolicy oraz zakupiliśmy drobne pamiątki. Zajrzeliśmy też do miasteczka Nafpaktos - miejsca największej bitwy morskiej średniowiecznej Europy między Świętą Ligą a Turcją. Odwiedziliśmy też wytwórnię oliwy i pobliską winiarnię. Zmęczeni, ale pełni niezwykłych wrażeń po 2 tygodniowych praktykach ruszyliśmy w kierunku Polski wzbogaceni o  nowe doświadczenie i zaopatrzeni w jakże bogatą galerię zdjęć. Opiekunami młodzieży w czasie wyjazdu byli Katarzyna Prokopiak i Adam Kapeliński.