Zespół Szkół
im. Marii Grodzickiej
w Lubrańcu Marysinie
Tel. 54 286 20 60
e-mail sekretariat@marysin.edu.pl
Opis kursu:
Kwalifikacja adresowana jest w szczególności do osób dorosłych, które chcą zdobyć nową kwalifikację w krótkim czasie, kluczową z punktu widzenia rynku pracy. Osób, które posiadają doświadczenie w pracach biurowych i chciałyby je potwierdzić, a tym samym powrócić na rynek pracy. Ponadto kwalifikacja jest odpowiednia dla osób, które powracają lub wchodzą na rynek pracy, są w wieku 50+ i są wykluczone zawodowo i/lub cyfrowo, są długotrwale bezrobotne albo chcą zdobyć umiejętności, otwierające możliwość pracy w wielu branżach.
Program kursu:
Obieg dokumentówrodzaje dokumentów występujących w organizacji,
źródła zasad obiegu dokumentów
Obsługa maszyn i sprzętów biurowychpodstawowe funkcje urządzeń (bindownica, niszczarka, dziurkacz, laminarka, zszywacz, rozszywacz, faks),
wymiana materiałów eksploatacyjnych w urządzeniach biurowych,
użycie sprzętów biurowych,
naprawa sprzętów biurowych z perspektywy użytkownika.
Korespondencja tradycyjna:rodzaje korespondencji,
ewidencjonowania przesyłek przychodzących i wychodzących,
zasady dystrybucji korespondencji wynikające z instrukcji kancelaryjnej obowiązującej w danej organizacji,
przygotowanie przesyłki do nadania wraz z wymianą informacji umożliwiających jej nadanie.
Redakcja tekstówprzygotowanie treści dokumentów biurowych na podstawie wytycznych,
rodzaje wypowiedzi pisemnych wykorzystywanych w pracy biurowej,
dostosowanie stylu, układu i formy tekstu do odbiorców i celu,
Otoczenie formalno-prawne organizacjipojęcia misji organizacji, struktury i kultury organizacyjnej,
główni interesariusze organizacji, w tym klienci wewnętrzni i zewnętrzni, kontrahenci, instytucje otoczenia biznesu oraz omówienie ich znaczenie dla organizacji,
charakteryzowanie formy prawnej przedsiębiorstw i instytucji oraz ich głównych organów,
zasady pozyskiwania informacji i dokumentów w instytucjach zewnętrznych,
druki wymagane przez instytucje publiczne do wydania zaświadczeń,
bazy danych instytucji publicznych,
zasady ochrony danych osobowych w pracy biurowej, w szczególności ochrona dokumentów i plików zawierających dane osobowe, RODO, itp.
Zasady doboru typu ubioru służbowego do okolicznościtypy ubioru służbowego, w tym business formal, business casual, smart casual,
zasady dotyczące odpowiedniego dopasowania ubioru do okazji,
typ ubioru stosownie do okoliczności.
Rozmowa bezpośrednia z interesantemrodzaje komunikacji (w tym formalna, nieformalna, werbalna, niewerbalna),
zasady savoir-vivre’u, w tym zasady tytulatury, pierwszeństwa, stosowania zwrotów grzecznościowych,
znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
techniki aktywnego słuchania,
rozmowy z interesantem z zastosowaniem zasady savoir-vivre’u, zgodnie z zasadami komunikacji.
Rozmowa telefoniczna;oficjalne formy powitania i pożegnania podczas rozmowy telefonicznej,
techniki aktywnego słuchania podczas rozmowy telefonicznej,
uzyskanie informacji o rozmówcach i celu rozmowy,
udzielanie informacji zgodnie z kompetencjami i zakresem obowiązków lub przekazywanie rozmowy do odpowiednich osób/działów według ich kompetencji.
Arkusze kalkulacyjneprogramy służące do projektowania i wykonywania obliczeń,
nowy arkusz,
format danych liczbowych,
wprowadzanie formuł (w tym suma, średnia, zliczanie)
sortowanie i filtrowanie danych,
tworzenie wykresów,
zapisywanie dokumentu w różnych formatach i jego wydruk.
Edytor tekstuprogramy do edycji tekstu,
nowy dokument i wprowadzanie tekstu,
wstawianie i formatowanie obiektów,
edycja tekstu,
korespondencja seryjna,
zapisywanie dokumentu w różnych formatach i jego wydruk.
Poczta elektronicznaprogramy służące do obsługi poczty elektronicznej,
rodzaje adresatów korespondencji elektronicznej (w tym adresaci „do wiadomości” i „do ukrytej wiadomości”),
nowy e-mail,
wprowadzanie i formatowanie tekstu,
dodawanie załączników,
wysyłka poczty elektronicznej (w tym ustawianie potwierdzenia odbioru, priorytet oraz kategorii wiadomości),
wskazanie odbiorców lub działy w organizacji, do których należy skierować określoną korespondencję elektroniczną,
przekazywanie korespondencji elektronicznej do odpowiednich osób/działów według ich kompetencji,
kalendarz spotkań, w tym wysyłanie zaproszeń na spotkanie i odpowiadanie na zaproszenia.
Przeglądarki i wyszukiwarki internetoweprzeglądarki służące do pozyskiwania informacji z Internetu,
funkcje przeglądarek internetowych,
wyszukiwanie informacji, stosując metody wyszukiwania informacji w Internecie,
tworzenie baz danych, pozyskując i selekcjonując informacje z Internetu,
czyszczenie historii wyszukiwania przeglądarki internetowej.
Prezentacje multimedialne:programy służące do tworzenia prezentacji multimedialnych,
nowa prezentacja według wytycznych,
wprowadzanie i formatowanie tekstu,
wstawianie i formatowanie obiektu (w tym obraz, tabela, wykres),
dobór szablonu do celu prezentacji,
zapis dokumentu w różnych formatach i druk gotowej prezentacji.
Skontaktuj się z nami
Tel. 54 286 20 60
Tel. kom. 608 752 179
e-mail: sekretariat@marysin.edu.pl
Marysin 2023